Koniec wymówek, w domu też można ćwiczyć!

0
117

Obostrzenia związane z pandemią chyba nikomu z nas nie pomogły w staraniach o poprawę swojego zdrowia i utrzymanie smukłej sylwetki. Niestety, ale dodatkowe kilogramy, podwyższony poziom cholesterolu czy cukru na czczo to niektóre z zauważalnych zmian towarzyszących lockdownom i zmianom systemu pracy. Jak zabrać się za odbudowę formy i poprawę parametrów zdrowotnych?

Ćwiczenia w domu? Czemu nie!

Jeśli do tej pory nie masz w zwyczaju chodzić na siłownię ani podejmować innych aktywności fizycznych, to myśl o zapisaniu się do klubu sportowego może wydawać się niezbyt kuszącą perspektywą. Jednak wcale nie musisz być skazany na towarzystwo nieznajomych – zbudowanie własnej, funkcjonalnej siłowni w domu okazuje się nie takie trudne. Niezależnie od tego, czy chcesz trenować siłowo, aerobowo czy rozwijać kondycję i wytrzymałość, bez problemu możesz kupić cały niezbędny sprzęt i umieścić go w domu. Jednym z bardziej uniwersalnych sprzętów jest bieżnia grawitacyjna beznapędowa, na której zarówno możesz wykonać rozgrzewkę, jak i popracować nad kondycją. Nic nie stoi na przeszkodzie, by dokupić jeszcze inne sprzęty i skompletować w pełni funkcjonalną siłownię – tylko dla Ciebie! To bez wątpienia może zmotywować Cię do regularnego korzystania z jej możliwości. Dwa, trzy treningi tygodniowo naprawdę mogą zdziałać cuda!

Znajdź sport, który lubisz!

Nikt nie mówi, że aby zachować i utrzymać zdrowie, niezbędne są ćwiczenia oporowe na siłowni czy wielogodzinne bieganie. Jeśli nie lubisz tego rodzaju aktywności, to nie ma żadnego wskazania, byś właśnie im się poświęcał. Równie dobrze możesz wybrać piłkę nożną, siatkówkę, pływanie lub jakikolwiek sport, który sprawia Ci przyjemność. Pamiętaj, cel jest jeden – najważniejsze, byś kilka razy w tygodniu uprawiał jakąś aktywność sportową o co najmniej średnim umiarkowaniu.

Nie oczekuj od siebie zbyt wiele

Nie wymagaj od siebie realizacji zbyt wyśrubowanych celów – w przeciwnym razie łatwo się zniechęcisz. Zamiast więc zakładać, że w ciągu pół roku będziesz gotowy przebiec maraton, o wiele rozsądniej będzie założyć, że po prostu poprawisz swoje wyniki w zauważalnym stopniu, a – co ważniejsze – główne markery zdrowotne w Twojej krwi ulegną poprawie. Prawdziwym sukcesem będzie przyzwyczajenie się do regularnego uprawiania sportu, poprawa kondycji i zdrowia, a nie tylko osiągnięcie jakiegoś nierealnego planu i porzucenie sportu. Pamiętaj o tym, kiedy zaczniesz planować, jak i kiedy zechcesz zbudować swoją formę i walczyć o zdrowie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here